Paper Outline Nieuwe Media en Participatiecultuur.
Viral Marketing, Public Relations; Tactics en Strategies.
In deze paper outline zullen we wat dieper ingaan op hoe we ons onderzoek in onze paper gaan structureren. In ons onderzoeksvoorstel hebben we al een glimp gegeven van waar we aan willen werken. Deze paper outline is bedoeld om de te onderzoeken cases vast te stellen, en om een schets te geven van de indeling van de paper.
Om te beginnen herhalen we eerst de hoofdvraag:
Op welke manieren infiltreren bedrijven/overheden het publiek? Welke tactieken en strategieën worden hierbij gebruikt? In hoeverre maken ze hierbij gebruik van fenomenen uit de tegencultuur?
In de voorbereidingen voor dit onderzoek, en in de colleges zijn we tot de volgende positie gekomen:
De organisatie van de bedrijven is veel efficiënter dan de organisatie van de counter-culture.
Bedrijven maken efficiënter gebruik van de tactics voortkomend uit de counter-culture, juist omdat zij zich zo goed kunnen organiseren, in tegenstelling tot de counterculture zelf. Dit wil echter niet zeggen dat de counter-culture zich niet kan organiseren, de bedrijven kunnen het gewoon beter. Er is namelijk geld te verdienen.
In ons onderzoek willen wij dus gaan kijken naar de verschillende strategieën die de bedrijven gebruiken om de publieke opinie te beïnvloeden, en deze aan de hand van voorbeelden en een tweetal cases inventariseren en in kaart brengen.
Indeling paper:
Hoofdstuk 1:
- Inleiding.
- Vraagstelling.
- Theoretische onderbouwing met literatuur (zie papervoorstel).
Hoofdstuk 2:
Case Studies:
- Microsoft versus Linux
In deze case study willen we onderzoeken wat voor tactieken Microsoft gebruikt om haar producten te promoten, mede door het laten uitvoeren van subjectieve onderzoeken waaruit blijkt dat Linux minder goedkoop is dan Microsoft.
- Viral marketing en Information Warfare.
In deze case study willen we aan de hand van voorbeelden uit de literatuur onderzoeken op wat voor manier information warfare wordt toegepast op het net.
Daarnaast zullen we kijken naar manieren waarop verschillende sites hun eigen verdediging opzetten tegen deze vormen van information warfare.
Hoofdstuk 3:
Inventarisering Tactics en Strategies.
Aan de hand van de Case studies willen we hier een inventarisering geven van de verschillende toegepaste technieken.
Conclusie:
Wat hebben we gevonden, wat moet er anders? Zijn er trends te zien, veranderen er al dingen? Wat is waar, wat niet?
0 Comments:
Post a Comment
<< Home